måndag 9 april 2012

uppdatering.

Senast jag skrev, skrev jag att jag är less på sommaren. Hur kan man vara trött på sommaren innan den ens har hunnit börja? Förklaringen är att jag inte klarar av att boka upp mig, jag har svårt för att svika och någonstans kändes det som att hur jag än väljer att göra blir det fel fel fel. Så känns det fortfarande, men nu känns det faktiskt lite bättre. Jag har fått lätta mitt hjärta lite inför de människor som verkligen betyder något för mig och jag känner att jag har de på min sida. I alla fall mer eller mindre. Jag har alltid kunnat ta mycket, men även jag vill sätta ner foten ibland.

Allt är inte skrivet och klart än men det känns ändå i min mage som att en stor tung svart sten har lämnat mig. Snart har jag gått en första termin på förskollärarprogrammet vid Göteborgs universitet och mitt i den härliga praktiken känns det som att jag är inne på helt rätt spår. Det är sjuuukt lång tid kvar på utbildningen och just nu vill jag bara vara klar, ha skrivit min uppsats och blivit fått mitt lärar leg. Det är tre år kvar drygt, men jag ska ta mig igenom det. Jag ska ha en utbildning, jag ska vara utbildad och jag kommer att få en arbetsplats där jag vet vad jag ska göra och vad jag är i arbetslaget.

Nu börjar jag se ljuset i tunneln, det är tufft och tusen tankar i huvudet, men jag ska fixa det!

Inga kommentarer: