lördag 3 mars 2012

Min sista dag som 22!

Jag är sjukt stolt över mig själv. Ger mig själv all beröm över min insats idag. Klev upp 07.13 för att röra på fläsket lite på morgonen. Solen skulle vara framme och om jag skulle palla vara vaken hela dagen och fatta den viktiga föreläsningen krävdes att jag såg till att vakna till liv. Så blev det, och den utlovade solen stod klar på himlen och det var värdefull luft som fick strömma in i mina lungor. Vilken start på dagen!
Därefter var det då dags för en föreläsning på Bio Capitol där vi har våra undervisningar nu. Så nersjunken i de farligt sköna biosalongsstolarna lyssnade jag och informationen klarnade dessutom. Inte illa! Skolpolitik är ett svårt ämne.
Efter detta behöll jag fokus och klev in på Pedagogens bibliotek för att skriva hemuppgiften vi har till måndag. Den är också svår, men jag gav upp när jag kände att jag hade grepp om grejen. Det vet jag i och för sig inte om jag verkligen har, men mitt enda hopp för ledig helg tvingar mig att hoppas!
Nu blev det en sallad på Deli och solmys med finaste Mats och Andre som spelade luftfotboll på Heden. Och vet ni, jag fick en superduper jättefin klocka av märket Accent av Andre i förtidig födelsedagspresent. Otroligt vilka fina vänner jag har! Kärlek till dig Friberg!
Klockan fyra infann jag mig på Babar för att sätta igång rullning på en gammal kula, det var väääldigt längesen jag jobbade där, men med Jenny vid min sida och Lejon i köket, måste jag erkänna att jag överlevde de sju timmarna som instämplad relativt bra! Roligt med lite omväxling! Ja och nu är det över tolvslaget, men jag väljer att spara firandet till jag vaknar imorgon, eller ja idag fast senare. Då kommer min syster, min bror och min mamma. Jag minns knappt när jag firade min födelsedag med familjen senast?

Hur som helst, jag är sjukt nöjd över dagens insats och jag känner att jag kan gå med rak rygg mot mitt 23 år i livet!
Tack för att du tog dig tid att läsa - Glöm nu inte att gratta mig imorgon!

Inga kommentarer: