torsdag 1 mars 2012

Idag var jag ganska svårstartad!

Mia, världens finaste Mia bor just nu hos oss. Dock inte någon längre vistelse, men tills på fredag får vi chansen att kramas med varandra som aldrig förr. Vänner är till för att ta hand om varandra, dag och natt. Det tycker i alla fall jag.

Idag gick jag till skolan halv två och fick då förklarat för mig att tills måndag klockan 3 ska vi ha skrivit ett ställningstagande om lärarens roll utefter olika organisation- och styrmodeller. Jag känner mig inte jättesugen på att ta tag i detta. Precis som vanligt har jag fullbokat upp mig själv hela helgen och hur ska jag då få till att skriva en inlämning också. Taskig tajming. Men nu har jag funderat och kommit fram till att jag ska läsa lite idag och försöka få grepp om uppgiften. Imorgon blir det föreläsning om ämnet så jag kan inte bli klar ikväll utan jag behöver få med föreläsningens innehåll också, vilket betyder att när den är slut kl 12 blir det till att sitta kvar i skolan och göra klart uppgiften. Klockan fyra hoppas jag sen att jag är klar för då ska jag jobba på Babar. Därefter blir det min födelsedag och familjen på besök och då vill jag verkligen inte sitta med böcker!

Det ska nog gå vägen! :)
Önska mig lycka till, för idag var jag svårstartad!

Inga kommentarer: