tisdag 14 februari 2012

Då ställer vi om.

Det pratas ofta om att restaurangyrket inte bara är ett yrke, utan en livsstil. Jag kan inte annat än att bara hålla med. Du lever i en annan dygnsrytm, du umgås ofta med dina arbetskompisar typ jämnt. Du kan inte gå på en restaurang utan att analysera maten och servicen. Du dricker en öl efter jobbet, och njuter av afterwork sent på natten. Den senaste veckan har jag varit restaurangare. Från att den 19:e Januari bli student på heltid tog jag paus en vecka och jobbade istället varje dag. Men nu är det dags att vända tillbaka dygnet igen. Igår hade vi workshop på Artisten, med målet att börja tänka i estetiskt. Jätteroligt var det precis som förra gången. Och idag bjuder jag in mina gruppmedlemmar till lägenheten för att samarbeta ihop vår redovisning tills på torsdag! Så nu ska jag vara skolflicka igen!

Måste också säga KÄRLEK dagen till ära. Alla hjärtans dag idag, kärlekens dag!

Inga kommentarer: