onsdag 27 april 2011

hej igen bloggen.


Kan börja med att berätta att vi i Riksgränsen inte har några 20 grader, blå himmel och strålande sol. Här är det inte ens vår utan jag tycker att det känns lite som november här om vi ska prata månader. Men jag är INTE bitter, när solen väl lyser och liftarna inte har påskturistköer på två timmar så är vinterlivet i fjällen fantastiskt underbart. Är det dock köer lika långa som till Ullared och är det dåligt väder, då är biljard den absolut roligaste sysselsättningen.

Jag vill blogga, skriva av mig, jag har tusen saker att berätta. Nu närmast har jag och Mats haft två underbara och lediga dagar tillsammans. Första var igår, första dagen vi pusta ut efter påskhelgen. Kiruna, Narvik, Björkliden, personalfest och en heldag med Elin & Jonas, det är vad vi lyckades prestera på två dagar. Grymt bra jobbat av oss. Några kronor fattigare men nog så mycket gladare! Det behövde vi.

Det som gjort mig gladast under fullsmäckade påskveckan är syrrans provjobb på Quality SPA resort i Strömstad. Jätteglad är jag för att hon fick komma ner och provjobba där jag lärde mig mina första restaurangskills, och ännu gladare är jag för att hon fick jobba kväll på provjobbet och gladast av allt, det är jag för att hon skrivit kontrakt och är klar för i sommar. Systrarna Karlsson i samma stad hela sommaren, cashen ska rulla in, vi ska skaka rumpa tillsammans och kramas i alla fall NÄSTAN varje dag. Det gör mig lycklig.

Nu ska jag hoppa in i duschen och bli ren och fin också! :)
Det är viktigt!

1 kommentar:

Anna-Karin sa...

Och som vanlig: Vi saknar dej! Men med två systrar Karlsson i Strömstad i sommar ska jag verkligen göra vad jag kan för att komma dit och skaka rumpa och kramas med er båda <3
Kramar från Faster A