torsdag 9 december 2010

nionde december.

Klas Pekkari, en god van genom Magnus, Mats tvillingbror skrev till mig igar eftermiddag (var tid) och fragade tre fragor; vad ar klockan hos er, vilken veckodag ar det och vilket datum ar det? Var pa han fick svaret, den 8e december, klockan sju pa kvallen och det ar onsdag. FAN var svaret jag fick da och undrade forstas varfor?

For att i Sverige slar klockan snart over till nionde december Anna och da har du namnsdag! Gulliga Pekkari!

Ja nu ar det i alla fall den nionde och idag har halften av alla svenska tjejer namnsdag. typ. Grattis alla ni och grattis till mig sjalv!


Buenos Aires - tjollahopp tjollahej!

Mats och jag hoppade ur bussen efter femton relartivt bekvama timmar pa nattbussen, med bade somn och mat i bakfickan. Det ar inte som att aka regionalbuss i sverige detta inte. Vi kommer till staden i oster som alla sager ska vara en av varldens vackraste stader. Mats och jag som under denna resan har foralskat oss mest i varldens alla mindre stader anlande med stora forvantningar till B.A, staden med BARA nio miljoner invanare.

Igar gick vi runt i Downtown, sag Pacific gallerian och strosade runt pa Florida street. Idag har vi varit multi-mega-turister och akt runt med horlurar i en tvavanings turistbuss och lyssnat och sett vad staden har att erbjuda, i alla vinklar. Turistmagnet eller inte, nar man far hoppa av och pa som man vill och befinner sig i en sa stor stad som vi ar i nu var det perfekt. Anna & Mats tog oss helt enkelt an B.A med kartan i hogsta hugg.

Ja sa nu har vi sett statliga byggnader, vackra parker, enorma statyer, sjufiliga vagar, Boca Juniors hemma-arena och tango i La Boca. Ikvall knaprar jag i mig sista antibiotikan och imorgon flyttar vi till Millhouse hostel. I helgen byter vi ut det kulturella mot att testa nattliv och traffa nya lirare. Sedan far vi se om vi stannar langre an till sondag, som vi hitills har bokat - eller om vi kanske helt enkelt stannar ett tag till.

Har du inte varit har, borde du fundera pa att aka hit. Trots ficktjuvar, ett gratt vader idag och antibiotika ar Buenos Aires en av de finaste storstader jag varit i, det kan du nastan inte missa...


(bilder kommer pa facebook sa fort det gar att fa in de, med andra ord precis som vanligt)

1 kommentar:

Svedje sa...

Grattis på namsdagen Anna!
Ska skåla med Pekk för dig å Mats nästa helg. Blir tomt på skidresan utan er.

Kramar