tisdag 7 december 2010

Aterbesok hos lakaren

En liten rolig parentes.
Jag pratade med mamma tidigare idag. Kandes skont, langesen sist. Vi pratade lite om mina senaste upplevelser, jag sa att jag skulle traffa Jorge Perez senare idag (lakaren som opererade mig). Innan vi slutade mamma och jag sager hon;

- Anna lova att du sager vad lakaren sa sen?

Jag svarar att sjalvklart ska jag gora det!

Klockan sju har Mats och jag hittat till ratt mottagning, dar vi skulle traffa Jorge pa hans kontor. Vi har lyckats forklara for "la chickas" i incheckningen vem jag ar, nar jag ar fodd, var jag kommer ifran och vilken jag ar dar for att traffa. (Emelie min nuvarande underbara tolk har akt tillbaka till Canada nu sa) och vi sitter dar och vantar, vantar och vantar...

Sa slar det mig att hag lovade mamma att jag skulle saga att vad lakaren sa. Hur i hela friden ska det ga till, han kan inte ett ord pa spanska? Vi kommer inte kunna prata med varandra...

Nu kan jag beratta att allt har gatt jattebra, jag hade med mig en lapp till Jorge med nagra enkla fraser som han fick lasa och svara si eller no pa. Supersmart ide av mats, inga konstigheter - bade vi och Jorge skrattade och vi forstod varandra, utan Emelie! Perfekt. Meningarna jag lamnade fram pa mitt papper hade jag med min nya app pa IPADen lyckats soka fram och skriva av! Kanon

Efter att lakaren undersokt mig innanfor och utanpa huden igen och sett att allt ser bra ut kan jag nu saga att; Jag ar frisk-forklarad!!!

3 kommentarer:

blågg sa...

Hej, jag befinner mig i Sydamerika och har ett problem. En knöl på min svanskota har blivit väldigt svullen och smärtsam. Detta fick mig att googla "svullen knöl på svanskotan" och jag hamnade på din blogg. Nu undrar jag.. Hur kändes det direkt efter du ramlat på svanskotan? Hur stor var knölen? Hur länge tog det från dess att du hade "normalt ont" tills du hade "jävligt ont"?

Tack på förhand
Christoffer

Faster I sa...

Så skönt Anna! Nu är det bara för er att "äventyra" vidare! Kram!!

Unknown sa...

Härligt Anna, att du mår bra igen.
Jag följer er och hoppas att det snart kommer in lite kort på el gran buenos aires..kram