söndag 5 december 2010

sagan om Bulten.

Just utcheckad fran sjukhuset i Argentina/Mendoza skulle jag kunna skriva ett tragiskt, jobbigt och trakigt dagboks-liknande blogginlagg om de senaste tva dramatiska dygnen, men det har jag ingen lust till sa istallet forklarar jag det hela genom att beratta om Bulten, som jag valt att kalla den infektion som har gjort sa obeskrivligt ont i min svanskota i drygt en vecka.

"Bulten ar en liten typ av bakterie som bott i min kropp i troligtvis flera ar, han skrev aldrig in sig nar han blev medborgare i just mitt inre inlopp sa jag har inget exakt datum, men med all sakerhet en langre tid. I min kropp har han sedan lekt runt med sina andra kompisar som ocksa bor dar inne. Bulten levde ett bra liv men han var lite uttrakad pa sin vardag sa han bestamde sig for att han ville gora nagot nytt, nagot spannande och busigt. Han kopte mark vid min svanskota och borjade bygga ett hus. Han byggde och byggde och just nar huset stod nastan klart halkade jag pa graset i San Diego nar vi spelade fotboll. Bultens hus gick sonder och han blev jatte jatte arg!

Han funderade lange pa hur han skulle kunna straffa mig och under tiden han funderade byggde han ater igen upp sitt stora hus pa hans mark i min svanskota! Men sa kom han pa det, han hade sett filmen om Pippi Langstrump som tillsammans med sina vanner, Tommy och Annica hade atit krumilurpiller for att inte bliva stora! Sanna piller med motsatt effekt hade Bulten sett saldes i ett stand i blodombloppet. Han sprang dit och kopte pa en gang, smaskade i sig och sa borjade han vaxa storre, storre och annu storre...

En vecka senare hade han blivit sa stor att han inte langre brydde sig om alla motverkande mediciner som kom i hans vag utan han var stark och holl sig fast. Annu nagra dagar senare var han sa stor att han markte att kroppen dar han bodde bara lag still i stort sett hela tiden, vilket gjorde att han levde lyx i svanskotan. Det gjorde han anda tills nagit vasst kom in och halva hans hus och delar av honom forsvann snabbt som vinden...
En dag senare marke Bulten att slutet var nara, nagin tryckte pa honom hela tiden och innan han viste ordet av var han borta, sag bara svart och ingen lyxvilla sa langt ogat nadde...."


Bulten ar borta, jag ar nyopererad i Argentina och trots att detta bara ar en liten fantasi saga som snurrat i mitt huvud de ex antal timmar jag bara legat i sangen utan att kunna rora mig sa ar det en ganska serios underforklaring pa vad som har hant i min kropp. Nu blir det antibiotika fem dagar till, smartstillande i tva dagar och sedan ska mitt och Mats aventyr fortsatta pa riktigt igen...

4 kommentarer:

Faster I sa...

Nu förstår jag precis vad som hänt. Tack för den underbara beskrivningen och krya på dig!!

Faster A sa...

Det finns ingen som kan berätta sagor som du Anna! Själv har jag googlat runt på diverse medicinsidor och vet också vad du drabbats av men denna version var mkt roligare! Nu hoppas vi bara inte att Bulten eller någon av hans kompisar vågar göra comeback! Kramisar från oss som följt dig o Bulten de senaste dygnen:

Emilie sa...

Många kramar till dig Anna. Förstår att det måste vara jättejobbigt att gå igenom detta speciellt i ett land som Argentina med sjukvård osv. Ta hand om dig nu gumman!! Kramar från Emilie

Unknown sa...

Åh vilken story, du kan verkligen det här med att berätta Anna!!
Vad bra att allt gått bra och att du fick hjälp och behandling.
Nu hoppas jag att du får hålla dig kry och hälsa mitt Gran Buenos Aires och riktigt njut av varje minut!!
Ta en massa kort och ta hand om er!!
Tusen kramar..