måndag 29 november 2010

Sahar har vi det i Santiago Chile.

Nar nagon onskar nagot pa bloggen sa ar det faktiskt min uppgift att uppfylla det. Vi ar helt overvaldiga over allt vi upplever och det ar svart att forklara med ord hur det ar, och det ar heller inte latt att hitta lagom att beratta nar det finns sa mycket. Men har kommer en liten sammanfattning om Chile/Santiago ur vara ogon.

Nar jag gick i fjarde klass gjorde jag ett arbete om Chile och genom texter jag laste och bilder jag sag var Santiago en av de vackraste stader jag sett och jag hoppades verkligen att jag skulle fa uppleva den en dag.

Nu sitter jag har och har bytt mitt tycke om Santiago. Igenom vara ogon, eller jag kan bara prata for mig sjalv men jag tycker den har staden ar smutsig, gra och hetsig pa ett daligt satt. Vi har fangat nagra fa parlor nar vi vandrade omkring i staden men i ovrigt, nej vi gillar den inte. Att sen vara blond, ar inte jattekul det heller. Jag har varit i Italien och Spanien och dar visslar och tutar killarna fran bilarna, men har ar nivan an hogre och det blir nastan obehagligt att vara tjej fran sverige. Tyvarr.

Jag vill lagga in bilder har och pa facebook men det funkar bara ibland (inte nu) men hall ut..

Vi bor i alla fall pa ett hostel har som ar helt underbart, alla som bor har ar sa gulliga och allt ar riktigt bra. Om ni vill kolla in pa deras hemsida sa heter hostelet The Princisa Insolente Hostel. (bilder kommer som sagt sa smaningom) Igar gick vi ut med personalen har och vi hade en helt grym kvall som slutade nar vi var tillbaka vid fyratiden i natt. :)

Nar jag senare i livet fick lara mig lite om viner forstod jag snabbt att Chile har bra drycker och nar vi bokade resan sa jag till Mats, aker vi till SydAmerika maste vi aka och prova viner pa plats i Chile. Ja sa imorgon ska vi aka pa en vintur till "Concha Y Toro". Det ska bli grymt, sen blir det Barcelona vs. Real pa hostelet och ett restaurangbesok med ganget.

Pa tisdag kommer vi lamna Chile och aka till Argentina och vart forsta stopp blir Mendoza, dar vi stannar minst tva dagar. SA pa tisdag kommer vi aka buss igenom Anderna, det kan bli coolt!

Hoppas ni fatt en liten bild av hur vi har det har, helt underbart men ingen naturupplevelse hitills...Nej, nagra forsok och fa in bilder pa FB nu, sen blir det till att sova. GOD NATT!

2 kommentarer:

Faster I sa...

Jag tackar så mycket för denna info. Nu väntar jag bara på bilderna!

Faster A sa...

Vi hittade ditt Chilearbete när vi städade hos Nettan förra veckan! Vi sparade det!
Det är spännande att följa er oavsett bilder eller ej. Det finns ju massa bilder på Facebook.