måndag 4 oktober 2010

Nu lamnar vi snart Asien

Nu kan vi Bali.

Jag ar inte mycket for inlagg som blir som en dagbok med det har, det har och det har har vi gjort idag sa for att jag ska slippa publicera ett sadant tankte jag kort och gott bara sammanfatta dagen som har gjort att vi nu kan lamna Bali och kanna att vi kan denna on.

Vi hyrde en minibuss med driver idag. Jag, Mats, William, Johan & Adam. En rolig prick var det som korde runt oss fran klockan 08;30 till 19;00 idag. Jag & bara killar - undra om det nagonsin kommer bli att det ar Mats och bara killar i stort sett en hel manad nagon gang under denna resan?!

Vi har sett (och jag har badat) vid Balis storsta vattenfall, vi har sett apor igen, vi har atit riktig local food och sett trakiga tempel & fina tempel och sa har vi provat Balis egna kaffe. Det var det coolaste.
Det finns ett djur har pa on som heter Mungo, det ser ut lite som en blandning av en rav och en katt. Den ater kaffebonor, sen gar den lilla bonan igenom hela kroppsliga systemet pa djuret och bajsas den ut hel ar den tillrackligt bra for att anvandas till att detta fina kaffe.
Pa de plantationen som vi kollade pa idag gjorde de ocksa eget citron-te, ginger-te, choklad (som var guld) och en kaffesort med caramell som var underbar. Riktigt rolig upplevelse. Finns lite bilder sen. Ja som sagt kort och gott...

Idag har jag ocksa lart mig nagonting som jag inte riktigt kopplat forran nu. Dumma tjej far ni garna tanka men OM det finns fler an jag som ar lite efter tankte jag forklara hur det har hanger ihop.

Indonesien ar ett land i Asien och kan tydligen inte jamnforas med Skandinavien i Europa som jag har gatt runt och trott. Hur som helst pa onsdag lamnar vi landet Indonesien i Asien och aker vi vidare mot Nya Zeeland. Ar jag lurad eller stammer min nya kunskap?

Inga kommentarer: