söndag 10 oktober 2010

El Cheeepooo

Hej och ha. Det har rullar pa!
Imon blir vi hamtade klockan tio pa vart hotell for att slippa ga fran vart hostel till biluthyrningen. Det ar service det!

Waiheke Island.
Nar vi var uppei Sky Tower sag vi en liten broschyr om denna lilla o 35 minuter med bat fran Auckland. En riktig vin-o. Och Anna & Mats bokade in det och idag har vi varit dar.

Vi har besokt tre olika vingardar. Mudbrick, Te Whau och ett till men det glomde jag just nu namnet pa. Dar kopte vi ett Chardonnay hur som helst, sa nar flaskan ska oppnas kommer jag komma ihag det i alla fall. Tre\fyra viner testade vi pa varje stalle och inte var det nagon som spottade de vinerna inte - vi var en grupp pa lite runda halar nar turen var slut!

En underbar utflykt i sol och fina utsikter.
Jag kan redan faststalla det. Nya Zeeland ar en otroligt vacker plats!

Hoppas ni har det bra hemma, extra halsning till KArl & Ingegerd som ska firas idag. Nu ska vi hitta lite kvallssnacks innan det blir bingen.

2 kommentarer:

Faster I sa...

Tack för hälsningen! Gästerna har precis åkt hem. Saknade er! Men NÄSTA år kanske ni är hemma när jag o Karl fyller år!

Emilie sa...

Hej Anna och Mats!! Jätteroligt att följa eran resa=)=) Ni lever min dröm just nu!!! Hoppas ni har det underbart, låter så=)=) Massa kram från Emilie och David