torsdag 2 september 2010

resplanen.

Det slog mig att jag nog bara avslöjat att vi ska jorden runt här. Hur lätt är det då att veta vart vi ska. Därför kommer här en liten sammanfattning av vår plan;

5:e September åker vi från Hallandsboda till Köpenhamn och Kastrup.
6:e September mellanlandar vi på Bankok och senare samma dag landar vi i Indonesien/Bali
6:e Oktober åker vi till Auckland på NyaZeelands norra del.
11:e November flyger vi från Christchurch på Nya Zeelands södra
del.
12:e november landar vi i LosAngeles.
25:e November flyger vi till Santiago/Chile och har nu två månader på oss att utforska sydamerika och då främst, brasilien, chile & Argentina.
25:e januari kommer vi flyga från Sao Paulo till Sydafrika och Johannesburg.
17:e februari är tanken att vi ska ha tagit oss till Kapstaden där flyget kommer att ta oss till Sverige och Arlanda, tills den 18:e februari.

Alla biljetter är ombokningsbara så alla datum är i nuläget prelliminära förutom den första som kastar oss ut på äventyret nu på söndag om tre dagar. :)

Nu är det bara att göra som Anna-Karin & Lisa - beställ/ta fram en uppblåstbar jordglob och njut, det gör vi av bara tanken över vilket sjukt äventyr som väntar.

Vad som händer och vart vi tar vägen när vi kommer tillbaka till Sverige är 100% oklart än så länge, men jag är sjukt stolt att vi kunnat planera så här långt fram i livet. Det räcker tycker jag.

Spontanitet och frihet ska man ta vara på.
Det är i alla fall min syn på nuet. Du får ha din egen filosofi, men det är min och den gillar jag!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken resa!! Vad spännande, ha det riktigt kul och uppdatera när ni kan så man får hänga med härifrån.
Ska bli kul roligt att följa er.
Var ju Stgo i Juni och landet har mkt sevärdigheter, Argentina ska vi inte prata om Brasilen lämnar jag åt er öde för där har jag inte varit.
Men hojta till när ni är där nere ifall det skulle vara något, har ju mina kontakter.
Men som du säger spontanitet och frihet..det är bra det!!
Stor kram Anna // alex

Svedje sa...

Låter riktigt gutt! Men akta er för alla farliga djur och konstiga maträtter. Bäst å äta på donken så långt de går ;)

Kramar!