fredag 3 september 2010

sexton kilo packning.

Det bränns verkligen nu.
Har ägnat förmiddagen till att packa och nu en stund senare kan jag rapportera att vi båda har lyckats! Nu har till och med jag som gärna tar med mig alternativ än lever precis och praktiskt med bara det viktigaste när jag ska någonstans, också klarat det! Mats har ju haft ett antal roliga stunder över hur det ska gå för mig, men skratta bäst som skrattar sist, nu väger våra väskor till och med lika mycket!
Ja och nu står de där, redo att bara hoppa upp på våra ryggar på söndag.Det känns otroligt att jag faktiskt fick ner ett halvår på 65 L och att den "bara" väger 16 kilo - Tur att man kan slänga & köpa nytt!

Ett tips som jag läst mig till och gärna ger vidare till andra:
"När du ska packa din väska, packa ner allt du tror att du kommer behöva. Ta sedan bort två tredjedelar och framför dig har du då det du VERKLIGEN kommer att behöva + lite till"

Ofattbart, men tydligen sant?! - För mig blir det upp till bevis nu...

Inga kommentarer: