måndag 27 september 2010

Pa vattnet mellan liv och dod.

Vi fick ett meddelande om att den forsta snostormen har natt Idre Fjall. Det kanns ganska avlagset nar vi sitter har faktiskt. Det kanns inte som att det kommer att falla nagra vita flingor har.

Men nar Idre-ganget tar sitt forsta ak pa snon dar uppe - har jag & Mats tagit vara forsta pa surfbradan och vagorna i Kuta idag. Pa vattnet mellan liv och dod. Det later kanske valdigt drastiskt, och om sanningen ska fram sa kandes det sa drastiskt, i alla fall efter var forsta etapp idag. Det ar lattare att lara sig aka snowboard an att surfa. Det ar i alla fall min filosofi.

Fran att testa oss pa de stora formiddagsvagarna (som kandes gigantiska) till att faktiskt kunna sta, nagra korta sekunder, pa eftermiddagsvagorna maste jag saga att jag ar nojd med mina forsta forsok. Jag vill bara ut igen nu och det ar ett gott tecken.

Men det kostade 23883 miljoner kallsupar, ett skrapsar pa benet likt ett hajbett och en och annan tutte utanfor bikinin ett par ganger. Men javla sa kul. Tank om man var bra...

Nu ska vi ut och spendera typ 80 000 pa nagon god middag nagonstans...
Hur har ni det?

4 kommentarer:

FasterA sa...

Det låter ju helt underbart! Själva sitter vi här i höstrusket och fryser..
Ha det bäst älskade Anna&Mats

Faster I sa...

Häftigt! Det var inte riktigt så höga vågor i Tunisien. Men det var rätt häftigt i öknen! även om vi bara var en liten pluttebit in så var det mäktigt. Och varmt. Ha det gott!

Faster I sa...

Förresten.....när kommer bliderna???

mammabarbro sa...

Vad härligt det låter. Här är varannan dags regn. Humöret på topp ändå!!