lördag 25 september 2010

anna spekulerar.

Tanken slog mig precis att vi har varit ivag tre veckor nu. Exakt 20 dagar gammal ar var resa och jag har fortfarande inte greppat vad det ar jag ar ivag pa. Minns hur manga ganger jag har dromt om att fa kasta mig ut i varlden med oppna armar och bara ta emot.

Helt sjukt att vi ar ivag. Att Mats ville fara ivag och uppleva samma sak som jag. Ganska maktigt egentligen att vi nu sitter har framfor en dator pa ett internet cafe i Indonesien och kollar upp saker som hotell, upplevelser och korkorts regler i Nya Zeeland. Om 11 dagar sticker vi bara harifran och fa ge oss ut pa nasta avenyr.

Helt otroligt ar det ocksa att jag och Mats akte ivag sjalva och har pa Bali traffar vi upp massor av manniskor vi jobbat\traffat tidigare i vara liv. Igar tillexempel akte vi ett litet gang till Semanyack eller hur det stavas och skulle ata pa en grym restaurang. Litet gang ar val inte riktigt korrekt dock. Vi var 17 stycken - det vill saga 15 nya manniskor for oss. The world is awsome.

Idag har vi legat vid poolen och varit lite bakis. Eller vi, Mats har varit bakis och jag borde varit det, men jag blir ju inte det. Istallet har jag legat och spekulerat over hur min nasta tatuering ska se ut. Det ar faktiskt ett helt ar sedan jag gjorde den forra. Annu ett tack for det till kusinerna i Attanas. :)

Vi har det valdigt bra har. Bada ar bortsett fran bakisheten fullstandigt friska nu och om det var nagon som inte uppfattade Mats ironi i hans inlagg ska jag meddela att det var inget jatteseriost textande han utforde dar. Ett leende pa det! Nej vi mar bra och det ar nu med alla intryck i skallen jag ar ganska glad att jag jobbade nastan 450 timmar fran forsta juli till 13 augusti. Det ar vart det nu, det kan jag saga.

Nej ut i Kuta - funderar pa att inhandla min livs forsta pocketbok pa engelska. (bortsett fran lonley planet) Kan forovrigt meddela att en san har resa lar en snacka engelska. Till och med mig. Det ar en grym kansla.

1 kommentar:

Pappa Pelle sa...

Här sitter man i ett gråmulet Sverige och säger att allt är bra här. Det finns de som har det bättre men jag är inte bitter som Mats brukar säga..