tisdag 14 juli 2009

jag är så lycklig över att ni finns.


Mitt dåliga samvete växer för varje dag. Att jag inte hör av mig varje dag till alla er som betyder så mycket. Jag vet hur kass innebörden känns när man säger oavsett om jag inte hör av mig så tänker jag på dig. Det känns otrovärdigt men helt ärligt jag menar det. 

Tiden och dagarna rinner iväg och i mina nuvarande livsrutiner får jag ledig tid vid fel tillfällen. När jag slutat jobba kan jag inte ringa eftersom klockan då tickat sig fram till mitt i natten och inte heller är det tid att ringa innan heller, jag vill liksom verkligen känna att jag har tid att prata. Väl på jobbet är det lika med döden att prata i telefon, med all respekt för det. 

Men jag tänker på er och jag är så lycklig för att ni finns. För att göra den här listan med bortförklaringar så lång som möjligt kan jag vara riktigt uppriktig och ärlig och säga att jag faktiskt försöker så gott jag kan hålla nere min mobilräkning också. Den har annars en viss tendens att växa och det suger... Jag tror vi är många som kan vara överens om att det finns roligare saker än räkningar att lägga pengar på. 

1 kommentar:

Faster A sa...

Alltså Anna: Vi vet att så länge du inte hör av dej mår du bra! Och även om jag som vanligt längtar efter dej och saknar våra dagliga möten i cyberspace så vet jag ju att du inte har den möjligheten just nu.
Vi får försöka stå ut helt enkelt ;-). Det låter som du landat och hittat en sund tillvaro även i Strömstad. Härligt hörrudu. Jättekramen från mig o Hansi och dina (o)drägliga kussar.