måndag 26 januari 2009

Sockersug - ja visst!


Det har blivit lite för mycket av det goda den senaste tiden känner jag. (Ja bortsett från de där två som sitter fast på mina ben och har ett utgångsläge närmast jorden) Annars har det varit för mycket bra. Väldigt för mycket gotte. Igår slog Elin och jag våra kloka hjärnor ihop och bestämde oss för att ha godisförbud. Eller gotteförbud snarare. Allt som av någon anledning innehåller för mycket socker är utanför tillåten förtäring. Det är hemskt, jag kan erkänna att jag den senaste tiden gått och blivit sockerberoende. Det har verkligen behövts en snabb energikick när de energikrävande dagarna nått sitt slut och vi måste ta oss från fjället ner till byn innan vi ens kan börja på att fixa något att lägga i magen.

Så med andra ord, - just nu hade jag kunnat göra i stort sett vad som helst för att få en godispåse från Ica full med gotte i mina händer.

Lite halvt orättvist eller kanske mest bara dumt är att vi började just denna veckan när mitt sug efter choklad alltid är som starkast också. Ja ni tjejer vet vad jag menar!

För övrigt flyter vardagen på idag var det måndag igen och jag kände mig inte ens nervös för att ta hand om grupper hela dagen. Jag har fått så mycket kött på benen att jag näst intill börjar känna mig som en bra skidlärare nu. I alla fall för kidsen, inget negg i det - det är ju faktiskt barnen jag trivs som bäst med!

Sen fortsätter danskarna att invadera. Vilket jag gillar, det känns coolt att jag kan ställa om min hjärna till ett annat språk. Nu i eftermiddag/ikväll har jag suttit och slagit upp några ord som jag inte kunnat få fram på plats. Nu sitter de som smäck och jag kände mig ändå ganska stolt när en pappa idag säger;

- Det är fint att de kan snacka Dansk på skiskolan ;)

anna karlsson

Inga kommentarer: