onsdag 28 januari 2009

Gilla läget

Duktiga Anna gick faktiskt till läkaren idag. Nu skulle foten kollas.
Klockan 8.00 infinner jag mig på läkarmottagningen på IdreFjäll och en kvart senare kan han bak dörrarna konstatera att mina fötter är ett hopplöst fall (tack då fick jag det bekräftat ännu en gång)

Skämt och sido. Där på undersökningbordet kände och klämde karln lite på min högra fot, som är den foten som för tillfället vill min väg minst. Sedan får jag ett besked om att jag har inflammation i foten. Närmare bestämt;

  • Inflammation på yttre ledbandet
  • Inflammation på hälsenan
  • Inflammation på fästet
  • och början på en hälsporre.

Jaha tack för det, vad kan jag göra nu? - Anna tyvärr finns det inte så mycket att göra, du får gilla läget!

Det enda jag ska tänka på är att vara rädd om mina fötter, lyfta upp och avlasta hälsen med korkinlägg och behandla med inflammationshämmande gel. Det viktigaste är att förslitningsskadan inte övergår och blir kronisk.

Kul!

1 kommentar:

Anonym sa...

"Zon" är bra! Joel har liknande problem men i hans fall är det inflammation i en slemsäck på sidan mellan hälsena och häl. Antiinflammatorisk gel, massage med linement, och ingen vila var hans ordination så det stämmer nog. Farligt om det inte hejdas utan sprider sig uppåt...
Sköt om dej!
Jag kommer snart och tar hand om dej:-)