onsdag 24 december 2008

God Jul alla!

....Dopparedan!

Nu är barnens favoritdag på året äntligen här, och jag insåg när jag vaknade nu i morse att detta verkligen blir en traditionsbrytande julafton. Ingen tidig morgon i kyrkan för att sjunga upp och sjunga på julbönen där. Det blir ingen mysfrukost med mamma och jenny och emil hemma. Det blir ingen färd till mormor& sven. Det blir ingen "mormor-mat" och ingen KalleAnka i väntan på tomten som det brukar vara. Det blir inte heller något tripp till pappa.

Men det känns faktiskt som att det kommer bli hur bra som helst ändå. Jag är för det första tacksam för att jag inte ska sjunga idag, min röst har nämligen helt försvunnit. Denna julafton sitter jag istället och väntar på att åka från Idreby och äta frukost med kusinerna uppe på fjället. Sen ska vi ut och åka skidor innan jag ska dansa kring granen på torget iklädd päls :) Sen blir det samma mys som vanligt fast istället för hos mormor blir det i en stuga med Margit, Eskil, Patrik, Hampus, Ingegerd och Karl och det känns som att julafton kommer bli jättebra ändå!

God jul alla, jag tänker på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

God jul Kalle! Hoppas allt är bra med dig och att vi ses vecka 6.