måndag 22 december 2008

Första dagen som skidlärare avklarad

Vet ni vilken Aske är?
Vet ni vilka som är med i Askeklubben?

Aske är IdreFjälls maskot, han är en ren som är jättesnäll och älskar kramas med alla barn! och Askeklubben, det är barn som är nybörjare på skidor, de som vill prova på att vara på skidsemster, leka på snön och ha roligt med sin skidlärare och sina kompisar. Det är kidsen som är yngst i skidskolan, barnen som är 3-4 år och som ställer sig på skidor för första gången i sina små liv.

Det är med de jag leker hela denna veckan. Jag drog helt klart vinstlotten i gruppindelningen. Ja tänk er själva, ni som känner mig vet ju hur jag blir när jag har barn omkring mig. Och nu får jag dessutom betalt för att leka. Det är toppen. En steg 1 utbilning och en introhelg har lärt mig hur mycket som helst och trots att det var nervöst och adrenalinnet var på högspänn för att prestera på topp (vilket av någon anledning alltid är målet för min del) så har min första dag som skidlärare gått över alla mina förväntningar. och gud va roligt det varit.

jag har alltså haft Aske-barnen, och idag har det gråtit, skrattat, lekt, varit blyga, pratat svenska, pratat danska, varit tysta, skrikit mamma, skrikit pappa...Det är det beteendet som gör barnen så fantastiskt underbara!
Det bästa av allt är att jag har hela veckan likadan. Barnen och jag, jo jag längtar redan till imorgon!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle också vilja vara 3 år och åka till Idre och ha dej som skidlärare. Jag ser ju hur mina barn avgudar dig och hur enkelt du umgås med barnen. Det är perfekt jobb för dig Anna. Njut av tiden!

Anonym sa...

Jag platsar nog i den gruppen Anna :-)) Du lyckas alltid hamna på rätt plats i rätt tid, det är inte bara tur det märks. Ha en god Jul med allt Anna.

Anonym sa...

Jag platsar nog i den gruppen Anna :-)) Du lyckas alltid hamna på rätt plats i rätt tid, det är inte bara tur det märks. Ha en god Jul med allt Anna.

Anonym sa...

Haha jag åkte många gånger genom Askeland när jag var mindre! Älskar Idre! Hoppas du har det bra!