söndag 19 oktober 2008

underbara alviks ik

Jag minns så väl när jag kom in i Arcus första gången och skulle provträna med Alviks damer. Det var nervöst. Jag viste ju liksom att gjorde jag bra ifrån mig kanske detta skulle bli tjejer jag skulle tillbringa oerhört mycket tid tillsammans med.

Provträningarna gick skapligt (det var ju på den tiden när jag fortfarande var ok)och så blev det. I Juni var jag i Luleå och Alviks IK hade blivit mitt lag. Nu fem månader senare kan jag bara säga att det varit en fantastisk tid. Vilket underbart lag och vilka fantastiska tjejer. Fotbollen i sig har varit tuff och det har varit riktigt kämpigt att inte känna glädjen längre, men det som hållt mitt huvud högt och dragit mig till Alvik minst fyra gånger i veckan sedan jag flyttade hit är just alla tjejer i laget. :)

(Jag vill lägga in bilder, men jag har slarvat bort sladden till kameran så det får vänta)

Igår spelades säsongens sista match. Det har varit motigt för Alvik det syns inte minst i tabellen, en igår tände alla till ordentligt och marginalerna inföll sig till rätt lag vilket resulterade i en seger. 5-2 ett klassiskt resultat som Roland kallde det. : ) Vilken match och vilken start på en en wonderful night!

Avslutsningsfesten var så jäkla rolig igår, jag känner inte att jag behöver säga mer.

Alviks damer, ni betyder så mycket för mig! <3

Inga kommentarer: