torsdag 2 oktober 2008

abonnenten du söker går inte att nå just nu...

Ja då var jag utestängd ifrån yttre världen igen. När jag flyttade till Luleå var som bekant förra gången då jag inte hade något TV eller något internet. Denna gången är det SIM-kortet i telefonen som lagt av lagom inför helgen då det kommer ta en evighet innan jag får tillbaka den.

Anna är inte tillgänglig just nu...

Jag tvingade fundera lite på vilken av dessa tre tekniker (TV, internet eller mobilen) som är värst att tvingas klara sig utan och jag tror faktiskt jag är ganska övertygad om att det är värst med mobilen. Efter en än noggrannare eftertanke skäms jag nästan över hur desperat beroende jag är av min mobil.

När jag igår insåg att den var oduglig ramlade problemen över mig:
  • Jag kunde inte ringa Kega och säg att jag jobbade länge och missade träningen
  • Jag hade ingen väckarklocka
  • Hyresvärden och den eventuellt blivande hyresgästen kunde inte nå mig
  • Ingen klocka på turen
  • Jag skulle inte kunna ringa om något hände på turen (typ punka)
  • Kuriren kan inte ringa om jobb i helgen!
  • Kunde inte prata med Jeppe innan nattdags.. :S
Och så vidare. Det är helt sjukt, men allt har löst sig. Ett nytt SIM-kort är påväg, tills dess har jag fått låna ett från familjen Zerpe/Karlsson. Jag fick låna en väckarklocka av grannen. Och jag får ringa upp hyresvärden idag.

Jag skäms det är helt sinnessjukt...

1 kommentar:

annaS sa...

Jag förstår vad du menar och även jag skäms över mitt mobil beroende! Bara man glömmer den en dag och man går och oroar sig. Hoppas allt ordnar sig iaf! Tänker på dig