tisdag 12 augusti 2008

Lasse W is the shit.



Alltså jag vet egentligen inte vad det är som gör det, men när denna man bärare av namn Lars Winnerbäck, tar ton med sina manliga röst så är det som att jag kommer i någon trans en behaglig harmoni som gör mig kär, glad och lycklig. :)

Förra lördagen fick jag stå i Jeppes armar och lyssna, denna helgen fick jag stå vid sidan om Sarah men jag måste få ta detta från början. Och anledningen till att jag vill göra det är för att jag vill skryta lite om att jag lyckats ta mig från Luleå till Stockholm OCH HEM på egen hand.

I Fredags
var jag hemma från jobbet pga av den jävla febern jag drog på mig och framåt eftermiddagen kom Camilla och åt min hemmalagade soppa, sen fick jag åka med henne hem. 22.10 gick tåget från Bodens tågstation och 13 timmar på tåg väntade. Frågar vi Ingegerd, Jenny, mamma, hampus eller PAtrik så skulle de nog spy av bara tanken, men jag hade bokat liggvagn och ni som känner mig vet att jag inte har speciellt svårt att somna...men förkylning och astma är inte att rekommendera när man ska överleva en natt i denna varma kupé.

Jag överlevde och väl framme i huvudstaden skullejag vänta en timme på Sarah. Det blev till att se svenska damerna spela på storbildsTv i gallerian. Sen kom Sally!

härligt väder - träffa Sarah - prata om allt som hänt sen sist = fina timmar på stan. Innan vi tog tunnelbanan till Zinkensdamm. :) LASSE!!!
Men vad händer, REGN REGN REGN... PRecis som sommaren för två år sen. Tungt. Sarah hade med sig en grön puncho, eller hur det stavas och jag var snabb med att köpa en så här snygga var vi.
Fast jag lovar vi var inte ensamma. Det roliga var när det kom folk i fina kläder bärande på ett paraply med näsan i vädret. De trodde utan tvivel att de var hur smarta som helst och slapp dessa soppåsar. Ända tills de kom till ingången...

Vakten: - inga paraply får bäras in på konsertområdet!


Nej de fick agera "paraply museeum" just utanför :) skadeglädje är den sanna glädjen.

sov den natten gjorde vi hos Sarahs kompis storasyster (som också är hennes kompis) i Uppsala så nu har jag sett den staden också lite. Söndag morgon åker jag flygbuss till Arlanda och sen flyger jag till Luleå :)

Inga kommentarer: