måndag 14 juli 2008

överraskad till max idag

Idag vaknade jag på fel sida eller något. Jag vet inte varför men jag hade en klump i halsen när jag gick till posten i morse. En klump som skulle kunna få mig att börja gråta. tankarna slog mig om att jag kanske längtade hem men jag intalade mig själv att jag oavsett inte kan flytta hem nu när jag köpt möbler, det skulle bli för dyrt att frakta hem :)

Det blev tunga timmar bland alla brev och allt som kunde gå emot gjorde verkligen det. Ingenting gick som jag ville. Dessutom blev jag idag överraskad av att jag hade dubbelt så mycket post som jag brukar plus att det var reklam idag. TACK liksom! Till på allt...

Men jag överlevde, jag tog mig i kragen och försökte se ljuset bakom alla problem. När jag var tillbaka efter min tur var jag inte så efter som jag trodde, klockan två fick jag ta emot några skämt av Jörgen och Peter och jag insåg att jag varit ganska duktig tillslut i alla fall. När jag sen kom hem och öppnar brevet jag fått ser jag att jag fått en avi och har ett paket att hämta ut.

Det var Ingergerd som skickat ett stort paket med Anna's pepparkakshus, teckningar från kusinerna, nudlar, vaniljsås, fryspåsar och annat bra och ha! Så himla gulligt och verkligen precis vad jag behövde efter min tunga dag på jobbet.
snart kommer de till mig och jag ser verkligen fram emot det :)

Inga kommentarer: