måndag 14 juli 2008

upp och ner

"Ibland känns det som att livet hade varit så mycket enklare om jag och Jesper inte var tillsammans. Det skulle vara så bra om det var honom jag var på jakt efter bara för att jag då skulle slippa tänka på det som kommer hända om en månad."

då skiljs vi åt. Jag har fått tusen frågor om varför i hela världen jag väljer att flytta upp hit till Luleå när Jesper har ett år kvar i Växjö. Det var ganska lätt gjort att flytta hit, däremot känns verkligheten jobbig lite hela tiden. Sanningen är den att vi kommer vara ifrån varandra mer eller mindre i ett år. jag mår dåligt av tanken, men samtidigt kan jag inte låsa fast mitt liv på grund av Jespers vilkor, jag måste våga kliva ut i livet på egna vingar hur svårt, tufft och tungt det än känns. För mig känns det självklart att vi ska klara detta året hur jobbigt det än kommer att vara, vi måste klara det. Det kommer bli ett bevis på vår kärlek som är starkare än någonting annat. Om vi nu inte skulle göra det säger kanske även det ett och annat. Jag vill bara tro att vi ska klara det, jag vill bara intala mig själv att ett år går jättefort och jag vill bara tro att vi har en framtid framför oss. Det är svaret på varför jag kunnat flytta, utan Jesper. Tanken på att Jesper flyger till Växjö om en månad gör ont i magen. Jag saknar Jesper så det knyter sig bara han är borta på en tävling och nu är det månader vi pratar om inte dagar eller veckor vi varit ifrån varandra innan. Jag kan bara hoppas. Jag måste leva mitt liv och inte som någon som trampar i Jesper fotspår. Eller i någon annans fotspår. Jag måste gå min väg och på mitt sätt...

Tanken med att det skulle vara bra om vi inte skulle vara tillsammans grundar jag på att det hade varit så skönt att ännu inte veta vem Jesper var, det hade varit helt perfekt om han bara skulle dyka upp framför mig nästa sommar och att vår relation skulle byggas upp då, baraför att jag skulle slippa sakna honom ett helt år. Samtidigt är den saknaden någonting underbart, något som jag älskar. Den säger på något sätt att Jesper är speciell för mig, att han betyder mer än något annat, och det är precis så det är. Det är precis så det känns i min mage och mitt hjärta varje gång jag ser på honom och varje gång jag tänker på honom.


Jesper jag älskar dig, och det gör jag av en anledning. Tvivla aldrig utan lita på mina ord. <3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Anna! Johan är i lumpen sen i januari och ska vara där till december. Egentligen ligger han nere i Lund men just nu är han uppe i Boden i några månader. Klarar vi det så gör ni det! Visst är det som du skriver. Det är ett bevis på om det är äkta kärlek eller inte. Kram!

Anonym sa...

ååh älskade kalle!! Förstår att det är skittufft för er men som jag sagt innan- om det är något par som fixar distans så äre ni!! Jag tror på er <333