söndag 20 april 2008

jag vill ha era kommentarer...

Vänner, ovänner, läsare elller vilka ni nu är. Jag har kommit till ett tillfälle i livet där jag verkligen behöver er hjälp. Det är nämligen så att jag slutar gymnasiet om inte minder än två månader, närmare bestämt den 11 juni. Det betyder att jag inte längre kommer att kunna bo kvar i Växjö och jag är inte alls sugen på att flytta hem igen. Nej istället önskar jag att ni kan kommentera detta inlägg med era tankar över min plan.... nämligen att:

  • Flytta till Luleå och bli en Luleåbo i mitten av juni!
  • jag får träna med Alvik IK som är ett div1 lag där uppe.
  • jag har ett jobb
  • jag får frilansa på Norrbottens kuriren
  • och har endast 2 timmars flygresa till Blekinge.
Jag är ju som ni säkert känner till ganska galen av mig, men vad tycker ni.

Kommentera och Motivera.


KOMMENTERA OCH MOTIVERA KOMMENTERA

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill absolut inte jaga iväg dig men det är helt klart att du ska ta chansen att flytta till Luleå. Du kan ju inte gå o hänga mamma o pappa i hälarna hela livet utan göra vad du själv känner för ett tag. Vi kommer säkert att komma o kolla hur du har det och att det inte ser FÖR stökigt ut vid ett oanmält besök. Sen en annan sak Luleå är inte världens ände, det finns något ännu längre bort som kan vara spännande. Jag lovar att det kommer den tid då det är spännande att besöka Blekinge oxå i framtiden. Se till att göra det du känner för, för man lever troligtvis bara en gång.
Kram Pappa Pelle

Anonym sa...

Hej Anna! Maggan från Gotland här :) Jag har läst lite i din blogg på sistone, måste säga att du är duktig på att skriva!
Angående Norrland säger jag bara, ta chansen! Man kanske bara får den en gång! Jag själv ska åka till usa i höst och jag har tvekat en del, men jag känner att man ska göra det om det känns bra!
Hoppas allt är bra med dig! Hör gärna av dig, det var länge sen man pratade med dig!!!
Massor med kramar!!
Maggan

Anonym sa...

Ta chansen! Du vet ju vart du har blekinge, inte för långt borta men tillräkligt långt för att slippa flåsandet av mor och far i hälarna. Jobb och fotboll e fixat så leva där blir inte svårt. Sen är det inte långt till Boden där de verkar finnas vettiga människor som fostrat vår Boris så där finns stabilitet:)Plus att Norrland är det bästa som finns!!;)

Anonym sa...

Som pappa säger så tycker jag att du ska göra som du själv vill, vad du än väljer så lovar jag att hälsa på dig ! :)
Vare sig du bor tre korta steg från mig eller ett varv runt jorden.
jag upprepar, vad du än väljer så lovar jag att hälsa på dig !
klart att du ska ta chansen att flytta dit ! Du har ju jobb, lag, & allt vad du nu sa.
Visst blir det lite svårare att ses, men det kommer verkligen inte vara ett hinder !
Då får jag stanna hos dig i en vecka istället för en helg, vilket jag tycker är positivt :).
ta chansen syster, det är det enda jag kan säga :) ! Älskar dig

Anonym sa...

Vad har du att förlora?
Inte mycket - men du har mycket att vinna! Bättre att testa än att "gräma" sig hela livet bara för att man inte vågade.
Klart vi hälsar på dig! Med eskort på Arlanda kan grabbarna snart åka själva.
Kram från faster I

Anonym sa...

Jahadu. Min åsikt behöver du väl knappast eftersom det ibland känns som om det är jag som knuffar dig norrut. Men allt jag känner och vet om norrland och norrlänningar är bara positivt så jag ser inte en anledning för dig att inte åka dit. Ge Lule en chans, åk upp och stanna så länge du vill. Kanske reser du vidare eller stannar du kvar eller tar du steget hem igen. Vilket du ska välja är ditt eget val men lita på magkänslan. Och jag som idag sitter i Umeå och jobbar vet att det är inte så långt hem oavsett var i världen man är.