söndag 20 april 2008

shit alltså.

Jespers mamma Camilla och Jespers pappa Åke har lärt mig någonting. Det kallas "biltur" och det leder egentligen ingenstans. Det är bara ett sätt för familjen Zerpe/Karlsson att komma att tänka på något annat för ett tag. Jag gillar det, verkligen och har fått den stora äran att åka med på turerna vid en rad tillfällen. Nu ikväll efter en underbar dag i solen gjorde sig skolan påmind precis som alla andra söndagskvällar. Jesper behövde lite luft och hitta motivation till provet han missade när han var borta förra veckan och ja. Jag kände mitt ansvar nu när jag har bil och allt att vi skulle åka på en biltur....

det var hur härligt som helst fram tills...

det plötsligt står en älg precis precis vid vägen. Shit alltså, efter alla de bilder jag sett på bilar som krockat med älgar och efter att ha sett den uppstoppade älgen som ligger på den blå bilen på HoljeMarknad varje år så kunde jag inget annat än att bara stelna till. Det var verkligen ingen risk att vi skulle köra på den där den stod. Men det var ändå helt sjukt läskigt...

Kort därefter ropar jeppe - Anna akta katten där.
Efter ett nogare span ser vi att det är en Räv på vägen. Efter alla de gånger folk ropat att det varit rävar på vägen så var det IDAG första gången jag hann se den. Just idag och plötsligt började jag bara vänta på nästa vilddjur som skulle hoppa fram :s LÄSKIGT var det.


Jag är så glad att jag har Jesper, men idag var allt bara läskigt och inte blev det bättre av att Jesper började fantisera om ST: sigfrids i samband med att vi råkade komma in på det området. När jag såg stängslet som på ett fängelse i backspegeln ville jag bara skrika rakt ut och bli räddad i famnen på mamma eller pappa... HJÄLP vad barnslig jag kan vara ibland.

inatt blir det mardrömmar.

Inga kommentarer: