tisdag 22 maj 2012

det händer saker trots att det inte står!

Hej hopp alla där ute. Undra om det händer lika mycket hos er som det gör här hela tiden. Ibland kommer jag på mig själv med att jag bara längtar. Jag längtar tills sommarlovet, jag längtar tills jag slutar plugga, jag längtar tills vi ska gifta oss och kanske få en bebis, jag längtar tills... Jag måste verkligen sluta med det och lyckas njuta av det jag har här och nu. För nu är det strålande sol ute. Jag har klarat alla kurser i skolan och har bara två veckor kvar tills jag får nästa bekräftelse. (förhoppningsvis) Ah där hände det igen.
Istället för att längta tills, så ska jag se fram emot. Det kanske betyder samma sak men det känns annorlunda för mig.

På lördag kommer mamma och storebror och då öppnar vi norra sidan av Storköket, på Stora teatern där jag ska tillbringa X antal timmar i sommar. På onsdag nästa vecka ska jag gadda in några väl valda ord och ett hjärta. Och efter det är det genrep på Ullevi. Sverige mot Island, tillsammans med världens finaste Isse.

Just nu sitter jag med grupparbetet, och power pointen nästan klar inför redovisningen på måndag. Pumba ligger helt slut under bordet, kroppen har fått lite eftermiddagssol och håret har fått några slingor att lysa upp tillvaron med. Nu orkar jag inte skriva mer och inte har jag gjort några under idag. Men jag är ganska lycklig och glad som livet är nu!

Inga kommentarer: