lördag 10 mars 2012

Pumba

Det blev lite hastigt och lustigt där i onsdags när vi insåg att vi faktiskt ÄNTLIGEN skulle kunna bli hundägare bara dagen efter. Mats hyrde bil på Statoil och vi bestämde oss för att ge det en chans. Runt ett brummade vi iväg jag Mats och Niklas. Mot Katrineholm i en bil med texten "pälsdjur förbjudet" Klockan fem eller ja däromkring var vi helt sålda, de tre valp-bröderna var bedårande om man ska använda ett fint svenskt ord och om vi kunde låta bli att ta med UZO hem, är svaret klart NEJ!

Så det blev en bilresa på omkring 4 timmar där jag fick hålla vår lilla bebis i famnen, vår Pumba. Han somnade snabbt och sov hela vägen, bortsett ifrån när han en timme från Göteborg fick hicka och inte kunde hålla sig längre. En liten liten kiss blev det annars var resan hem helt smärtfri.

Väl hemma halkade han runt på parkett golvet, men har redan lärt sig hur han både kan sova, springa och hoppa på det. Det lilla pyret är den finaste jag kunnat tänka mig. Jag och Mats har nu en Fransk Bulldog född 1 Januari, en liten Tjeck som kom till sverige 8 veckor gammal, den 1:a mars! Han är försäkrad och innan veckan är slut kommer han att vara registrerad på oss. Jag och Mats har inte bara världens bästa lägenhet, vi har den sötaste lilla valp världen skådat också. KÄRLEK!

Inga kommentarer: