tisdag 13 mars 2012

Jag vill passa på att be om ursäkt!

Låt mig börja med att säga förlåt inför alla jag inte hinner ses med nu. Det är skola, lite jobb och Pumba som regerar mitt liv nu. Förlåt, jag älskar er fast att jag inte kan visa det!

Och herre gud vad söt han är.
Mats och Anna har blivit föräldrar till en liten prins som inte går att beskriva närmare än med ordet underbar. Vi kämpar med att få honom rumsren och med vårsolen i ryggen är alla små promenader helt fantastiskt härliga. Det är en utmaning som är värd varenda minut. Dock kan jag inte låta bli att reagera på hur folk beter sig. Jag vill sannerligen inte påstå att det finns någon respekt mellan åskådare och den lilla valpen.

-"Åah vad söt han är, får jag klappa?"

Nej det får ni faktiskt inte, inte nu! Kanske om några veckor när han fått en chans att känna sig trygg och själv får chansen att gå fram och hälsa. Pumba är bara en liten bebis, vi vill att han ska vara en trygg liten rackare, så kasta er snälla inte över honom utan låt honom smälta, låt honom välja och förhoppningsvis kommer det leda till en fin vovve som lugnt går fram och hälsar i framtiden. Stackarn!

I övrigt, vill jag bara att den här kursen i skolan ska ta slut. Den ger mig ångest, inget rolig alls. Skolpolitik och vikten i den kunskapen i all ära, men jag är oförskämt ointresserad och just nu känns det som ett berg att bestiga. Jag talar om kursens sista arbete och den examinerande hemtentan vi ska få om lite drygt en vecka. Fredagen den 23:e ska jag fira att det är över, i alla fall för ett tag.

I fredags och lördags jobbade jag på Skojarbacken, ett kul ställe att hänga på. Du får vara klädd hur du vill och servera Andrés mat. I mina ögon är det en ära att få vara en del av det.
Nej nu ska jag återigen dyka ner i böckerna. JÄTTE JÄTTE KUL!

De yngre barnens läroplanshistoria, och Skolpolitik, från regering till klassrum. Här kommer jag!

Inga kommentarer: