fredag 3 februari 2012

många timmar men korta dagar.

Vi har flyttat in, vi har varit på IKEA tre gånger. Vi har börjat få ordning, men jäkla vilket projekt detta är. Lägenheten sov vi i på luftmadrass första gången natten mellan tisdag och onsdag. Åh helt underbart var det, jag sov inge bra men känslan av att äntligen ha eget är helt obeskrivlig. Kombinera skola med flytt och flyttstäd är inte det lättaste och tro mig vänner och människor runt omkring, de glöms ABSOLUT INTE bort, men jag önskar att dygnet hade fler timmar. Bara idag har jag varit på artisten och haft skola två timmar, sen var det direkt till IKEA, sen blev det hem, köra Mats till jobbet, sen åka och plocka isär, plocka ihop och bygga upp vår sängbotten. Sen till Preem och hyra släp, in i bilen igen och till IKEA, hämta hem säng. Bygga möbler och så brumma till Bishop Arms för middag hos Mats. När jag nu lägger mig med datorn i knät och inser att jag ska få sova i vår första lägenhet, i vår första dubbelsäng då mår jag som en prinsessa. Imorgon blir det föreläsning mellan 8-lunch, sen ska jag hoppa på tåget till Blekinge där pappa väntar med släpet. Packa om, packa rätt. Upp till Göteborg i sällskap med far min (och syster?!?!) och sen på finmiddag lördag kväll. Söndag kommer jag vara stendöd!

Det bästa av allt är att denna dagen, fast för ett år sedan. Då var jag verkligen världens lyckligaste tjej. Den 2:a februari 2011, det är en dag jag aldrig glömmer, men denna dagen 2:a februari 2012, den kommer alltid betyda något också.

STORT TACK TILL STAFFAN & BARBRO (Mats föräldrar) vilket jobb ni gjort för oss de här två dagarna. Det är outbytligt!

Nu... Sova!

Inga kommentarer: