söndag 26 februari 2012

livet som anna

Söndag kväll, det blev jobb tisdag, torsdag, fredag och lördag. Jag gillar tvåkanten, det är fina människor som jobbar där, och trots att jag officiellt slutade så känner jag mig alltid lika välkommen när jag ska jobba. Det är nog inte alla arbetsplatser som det är så på. Anderas (hovmästaren) sa till mig senast i torsdags att om jag någon gång inser att det här med förskola och barnpedagogik inte är min grej så är jag alltid välkommen tillbaka. Jag är lyckligt lottad.

I skolan startade vi ny kurs i onsdags. I tisdagskväll, efter jobbet fick jag veta att jag blivit godkänd på hemtentan. Vilket betyder att jag har godkänt på båda de examinerande momenten i första kursen, jag har alltså fått minst G och därmed mina första 7,5hp. Det känns häftigt och jag är faktiskt ganska stolt över mig själv.
Den nya kursen handlar om hur den svenska skolans styrs och organiseras. Hur skolpolitik och bedömning ser ut. Även juridik ska komma in. Det känns som en tuff kurs, eller kursledarna sa till och med att det är en svår kurs som kommer att vara väldigt generell och läsas gemensamt av alla nya lärarstudenter. Mycket tunga böcker ska läsas och det krävs att jag lyckas skapa en egen uppfattning av hur jag ser på allt. Vi får se hur detta går.

Just nu denna söndagskväll har jag kommit hem från ett bodypump pass på SATS. Den klassen är farlig för mig, jag blir så sjukt tävlingsinriktad så jag är helt slutkörd efteråt. jag har nämligen en taktik som gör att jag direkt när jag kommer in bestämmer mig för att hela tiden ta mer i vikt än den personen jag väljer ut oavsett hur mycket denna tar. Idag var det en liten ganska tanig tjej som valde ut. Kanske försökte jag komma undan lätt idag, men jag kunde jag inte vika ner mig sen när jag insåg att tjejen var sjuuukt stark så ännu en gång är jag halvt döende. Tävlingsmänniska, japp så sant som det är sagt.

Nu sitter jag med försäkringar, lån, hyra, amotering och internetbanken framför mig. Här ska vi från start styra upp någon organiserat Mats och jag. Vi ska, men det är lättare sagt än gjort. Vuxenpoäng samlas men vi är ganska gröna på det här. Målet är ju att vi inte ska behöva bjuda in Lyxfällan till vårt annex. Detta kommer bli bra!


Måste avsluta med den här lilla sötnosen. Förstår ni varför jag önskar mig en sån i födelsedagspresent. Eller att jag och Mats nu kollar på olika kennlar. Vi vill ha en Fransk bulldog innan året är slut. heja oss - heja Pumba!

Inga kommentarer: