söndag 30 oktober 2011

fantastiskt trevligt.

Oj kan meddela att det rycker lite i vinter-säsongs-nerverna. Om bara några veckor åker de som ska säsonga i svenska fjällen upp. Tre år på den vita snön har gjort sina avtryck. Jag kommer sakna det typ hur mycket som helst. Sakna spekulationerna på vilka man ska ägna de närmaste sex månaderna med. Hysterin efter att ha allt material. Skidor, pjäxor, stavar, bräda, boots, jacka, underställ, brallor. Kommer sakna närheten, p-festerna. Kommer sakna att alltid kunna välja dagarna i backen och glädjen att ha afterski glädje bara utanför dörren. Vintersäsong är magiskt roligt!





Nej det kommer inte bli vintersäsong i år, jag får istället glädjas av doften jag fick av Glüwien igår när vi fick in en gäst på restaurangen som bad om ett varsitt glas av denna röda värmande dryck till honom och hans flickvän. Så igår fick jag uppgiften att koka ihop till Glüwien sådär lagom spontant. Åh jäklar så gott!

Nu ska jag jobba några timmar sen ska jag gråta lite för att Danne & Carro gör sitt sista arbetspass hos oss och sen ska vi tydligen festa. Vilket jag tycker att känns sjukt avigt, inte vill jag fira att de ska sluta! NAE!

Sen imorgon kommer faster-Anka & två kusiner :) Mysmys!

1 kommentar:

FasterA sa...

Japp imorgon kommer vi o invaderar!! Och du får gärna koka ihop lite Glüewine till mig också :-)
Massa kramar ska jag ha imorgon <3