måndag 20 juni 2011

Sahlgrenska vs. Kickoff!


Idag är det dags för Kickoff på Skagerack. En fin och alltid lika efterlängtad klassiker.
Det säger jag som "bara" varit med på en, men jag vet med mina jobbkompisars erfarenheter
plus att kickouten brukar vara av samma kvalitet!

Denna gången blir det dock lite annorlunda. Barchefen, MIN MATS är inte med. Han är nere på Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg tillsammans med pappa Staffan. Det gick tydligen inte att vänta med det återbesöket utan nu är han där nere, och vi här uppe.

jag älskar Mats mest av allt och det är jättejobbigt att se den man älskar mest i hela världen må så dåligt och tycka allt är så jobbigt. Därför är det med lite splittrade känslor jag tar mig an kickoffen idag. Dels känns det dumt att roa sig när han ligger där men och andra sidan säger han att han så klart vill att jag ska vara med och ha roligt.

Jag tänker vara med, jag tänker ha roligt men jag tänker också tänka och hålla kontakt med Mats som måste stanna kvar på sjukhuset i natt, helt ensam. Det bästa är att han faktiskt får äta idag och inte behöver vara hungrig igenom allt som redan är jobbigt nog.

Nej nu ska jag ta mig ner till jobbet, och under hela dagen försöka tänka att när jag låg sjuk och oopererad i Argentina, då klarade Mats att göra roliga saker.
Det kommer bli en bra dag!

Inga kommentarer: