torsdag 14 april 2011

Vi checkar av...

Jag kan uppriktigt ärligt säga att jag inte stormtrivs här i Riksgränsen, men med det sagt betyder inte det att jag gett upp, att jag packat väskan och är påväg hem. Det har så här långt in i säsongen varit ganska mycket motvind, men motvind betyder utmaning och utmaning betyder nya erfarenheter. Därför har jag inte gett upp och nu är vi inne i mitten av April och snart är det dags för löning dessutom.

Det går fort, tiden rusar förbi och det är svårt att förstå att den vintern som jag bara läste om att ni hade hemma i Sverige när vi fortfarande levde i drömmen av vår resa, den årstiden är nästan både glömd och förbi, nu inväntar ni sommar där nere medans vi i vinterlandet bara får läsa och höra om vårvindarna ni värms av.

Här är det 14 April och om 11 dagar ramlar vår första lön in på kontot. En efterlängtad lön vill jag lova. Nog för att vi har klarat oss, men resan har gjort sitt och det är inga guldbyxor a la Anna & Mats just nu, så det ska bli grymt skönt med lite cash!

Ja och Pappa, Irina & Andre var här. Det var egentligen tänkt som en överraskning men trots att jag kom på de och inte kunde hålla mig om att jag viste så var det underbart att ha de här! DET BETYDDE HUR MYCKET SOM HELST. (film på pappas prestation i backen kommer snart, snart,snart!) Ja sen kom Amanda och Adde, och Herre Gud vad jag har saknat de två! :)

Vart ska jag fortsätta, hm.. deklarationen har kommit ÄNTLIGEN! och där inkasserar vi pengar som jag inte räknat med till midsommar. Ja och imorgon ska studera.nu ha in alla ansökningar och mina är inskickade och under undersökning nu. Yes, vi får se hur det blir! :) Kanske bor & pluggar Anna i Göteborg med sin älskade Mats snart?!

Ja livet i Gränsen fortsätter, nu vankas påsk och Valborg och vi laddar upp för lite extra jobbade timmar varje vecka. Det är skönt att veta att det där uttrycket "de löser sig" ja och "gilla läget" är bra fraser att tänka på ibland. Om inte jag skulle gjort det då skulle lappsjukan varit betydligt alvarligare vid det här laget än vad det är nu. Jag mår bra, Mats mår bra, men nu vill vi ha nytt puder och snart sommar på västkusten!

Det var allt för nu, bilder kommer på facebook under kvällen. Titta och njut!

Inga kommentarer: