tisdag 8 mars 2011

snön är en rolig leksak.

Det finns massor av snälla godingar här uppe i Riksgränsen, och det är de som har Tele2 och Telia som har täckning här uppe, vilket gör att jag får kontakt med yttre världen lite ibland.

Snö har vi i alla fall här uppe, vill jag lova. Har väl kommit lite drygt en meter på de dagarna vi har varit här. Tre dagar har vi vågat oss ut i backen. Första dagen ville jag bara dö, mina skidor är inte gjorda för detta. Suck! Andra dagen, gick det lite bättre men satan vad det suger i benen. Det märks att jag haft semester från åkningen alldeles för länge. Ja och idag var det underbart, Ok för att det inte var riktigt lika mycket pudersnö och orörda ytor idag men det var i alla fall andra skidor fastspända på mina pjäxor. Jag fick låna av Miriam och hon har snart nya, en anledning att fjäska lite extra för mer dricks.

Sen är jag lite bitter på försäkringsbolaget, men jag hoppas verkligen att jag kan få ut lite mer sedan operationen i Argentina. Det var nästan skamligt dåligt, ledsen blir jag...

I söndags var det Vasaloppet. Jag är så överväldigad hur gulligt det är. Underbart när en som ligger på 8099 plats ändå får rum på intervju i TV. Det är kärlek och det är Blåbärssoppa-pausen också!

Annars kan jag meddela att vi har det bra, men jag har verkligen noll koll på resten av världen.
Men jag tar igen det så snart tre väljer att funka i norr också!

Inga kommentarer: