torsdag 17 mars 2011

Snillet spekulerar.

Jag ler lite i hela kroppen. Minns när jag skulle sluta gymnasiet och vi hade genomgångar och föreläsningar om Universitet, Högskolor och HUR man söker och hur man vet VAD man ska söka. Det var som rasttider. Det var som snabbspolning av tiden inför den kommande studentdagen, som vi alla fruktade och längtade om varandra... Jag kan inte minnas ett ord av vad vår studievägledare hade att förklara och berätta om fortsatta studier. Inte något.

Nu snart tre år klokare?!?! inser jag att jag kanske skulle ha lite nytta i att ha lyssnat. Idag kom posten hit upp till Riksgränsen och levererade ett brev med mina betyg som pappa skickat upp. Nu sitter jag här med studera.nu på skärmen och MVG, VG och G framför mig på pappret, jaha vad ska jag göra med de då? Vad ska jag söka, hur vet jag att jag gör rätt? Vad ska man kolla upp i förtid och vad ska man tänka på. Tusen frågor, som kanske kunnat vara hundra.

Men det blir nog bra det hära, jag har från igår en månad på mig att klura ut och försöka komma på hur den där ansökningen ska gå till. För söka ska jag, jag ska ge min framtid med eventuell arbetstitel en chans. Men nu har jag spanat runt tillräckligt för idag, nu ska jag sofistikera mig vidare i Solsidan, för det tycker jag att jag lär mig något av. I alla fall känns det så just nu...

Inga kommentarer: