lördag 26 mars 2011

min dag, den tjugofemte mars.


Vi gick upp tidigt för åkning idag. Åkning som var grym, men efter tre timmar i backen vände vädret på ett sätt som det bara kan göra i Riksgränsen. Plötsligt hade vi brutal snöstorm igen. Ja så nu när jag var påväg hem från jobb insåg jag att vi har en ny halvmeter snö att ta emot med öppna armar...

Det har därefter varit en ganska skum dag. Jag skulle egentligen inte börja förrän klockan halv sex, men klockan fyra satt jag med mina chefer, restaurangchef, någon ansvarig, Andreas i baren och fjällets vaktansvariga och hade möte om gårdagen. Ett möte där jag fick sitta och beskriva allt som hänt, det kändes konstigt. Prata om gårdagen som också blev ganska skev. Det var inte riktigt en sådan arbetskväll som jag förväntat mig när jag gick dit...

Efter mötet började jag jobba "på riktigt" och allt som kvällen flöt på kan jag faktiskt säga att jag är ganska nöjd med min säljinsats de senaste dagarna. Sommilier är jag inte, (även om jag hade gäster tidigare i veckan som faktiskt trodde det) MEN jag har faktiskt lyckats sälja bra viner denna veckan. Jag lärde mig bra mycket på resan, det märker jag nu...

Ja det skevaste som fick och faktiskt hände idag var att kassorna tappade anslutning så vi fick återgå till 1800-talets metoder vid betalning. Tacka gudarna för att det började fungera sen, men seriöst ibland måste man stanna upp och fråga sig vad människan 2011 skulle vara utan en dator???

Nu blir det sova, eventuellt blir det jobb i baren imon men hur som helst ska jag ladda för att eventuellt kliva upp tills liften öppnar imorgon. Idag fick jag minst sagt lära mig att det är värt det!

Godnatt & Kärlek.

Inga kommentarer: