onsdag 19 januari 2011

Rio de Janeiro.

Det ar inge alls kul att blogga just nu, men eftersom det finns en och annan dar ute som vantar pa mina/vara inlagg sa tanker jag anda inte sluta, aven att det ar ganska langesen senaste nu.

Vi ar i Rio de Janeiro, ja precis Brasilien och den staden som ska ha regnat bort. Nog for att det ar regnperiod i sydamerika december till februari sa kan jag saga arr var jord inte jobbar riktigt likadant varje ar. Vi har sett regn, men vi ar verkligen lyckligt lottade, for under tva manader pa denna magiska kontinent har regnet aldrig forstort nagonting for oss. Likasa ar det har i Rio, det var i fororterna utanfor som regnet skakade om och skapade kaos, har smaduggar det bara lite om kvallarna men nar det ar 35 grader varmt klockan tio pa morgonen ar de vattendropparna ganska valkomna!

Vi har det helt underbart nu och gor precis det vi beslutade oss for. Ha en och en halv vecka i totalt lugn. Vi ligger pa stranden, badar i vagorna, handlar mat pa riktiga supermarket och fonstershoppar lite i det Brasilianska modet. Jag alskar by the way brallor och shorts for tjejer har. Det ar grymt, hangstil pa allt. Jag ar dock inte saker pa om det verkligen ska vara sa eller om det ar for att manniskorna har har llite over medel stora stjartar, for att saga det lite fint! Vi alskar Rio de Janeiro, det ar ett sommarparadis som bjuder pa allt just nu. Trots att vi inte riktigt orkar soka oss efter upplevelser just har. Det kommer bli ett hektiskt intro nar vi drar till sydafrika.

Igar hade jag och Mats var alldeles speciella karleksdag. Det gar faktiskt att gora de dar sma speciella sakerna for varandra trots att vi har sett och rort varje dag i nastan fem manader. Och nu ar det tva ar sedan vi blev tillsammans. Jag alskar min Mats!

Vad mer kan jag beratta, vi ska flytta till ett annat hostel imorgon, sedan aker vi till Sao Paulo pa sondag tror jag och sedan till SydAfrika pa tisdag. I sydafrika kommer vi borja med fyra dagar i Kruger Parken, hoppas hoppas hoppas att herr Lejon vill krypa fram och visa sig da!!

Nu ska vi ut i solen, hoppas att ni har det riktigt bra dar hemma i Sverige!
Tuddeloo

Inga kommentarer: