torsdag 4 november 2010

Vi har traffat en PRO

Igar sov vi i bilen. Fick en solnedgang som vi satt och picknickade pa en filt med UNO-spelet och nagra cider igar kvall. Det var helt underbart. Bredvid oss hade vi en vit stor campervan som vi sa klart holl ett vist span pa! Efter ungefar en timme kommer paret som ager bilen over till oss och fragar om vi vill komma over pa en kaffe.

De var ett aldre par som suttit och spanat pa oss ocksa. Jag har hittat min tant! Eller typ i alla fall. Hon (Aina) var ifran Dunedin och hennes karl (Frank) var fran Auckland. Nu bodde de i Nelson, och i denna campervan. Forstar ni, hon hade medaljer for att hon rest runt i ett mobilt hem i over 50 ar. Det ni, da kan man sin grej - annat an Mats&Mig pa vagarna i Nya Zeeland det!

Aina, berattade for mig om mina funderingar over en NyaZeelandsk jul. De firar jul, med tomtar, slade, sno, julklappar, julstrumpor och hela den engelska julen som vi ocksa firar. Lite konstigt kanske, med tanke pa varmen har nar julen kommer men sa gor de! Sa nu vet jag...

Sa nastan check for min tant, och helt klart svar pa min fraga!
Vi brummar vidare, om tva dagar ska vi ta avsked fran ElCheapo.

Inga kommentarer: