söndag 24 oktober 2010

Vi ar i Queenstown

Just nu ar livet for bra for att vara sant.
Det har ar nastan hela tiden overkligt, men det kanns faktiskt lite orattvist ocksa ibland att jag far uppleva detta. Kanns inte som att jag vill traka ut er och bloggen med hur bra vi har det - men nu ar lyckoruset for stort for att jag ska kunna halla det inom mig. Take it or leave it!

Vi lamnade ett regnigt Kaikora efter har fatt uppleva motet mellan isberg & hav pa riktigt. Vi vinkade hejda till salarna pa ostkusten och tog oss over till en varmare vastkust. Det blev bergsklattring pa riktigt och jag maste faktiskt beromma mig sjalv med att jag blir modigare och modigare i kurvor som ar 45 grader och mindre...

I Greymouth i stralande sol besokte vi bade ol-bryggeriet Montietht's och puben i fredagskvall. Lag faktiskt ute i solen och picknickade med bara linne. Inte illa for att var Nya Zeeland. Sedan har vi tagit vidare langst kusten och nu ar vi i Queenstown.

Resan mellan Greymouth och Queenstown kan vara den vackraste jag nagonsin upplevt och att sedan komma fram till Queenstown och bara ryckas med i adrenalinet denna staden har att erbjuda ar helt enkelt for bra for att vara sant...

Nu stannar vi har i minst fyra bokade natter och forbereder oss pa Shotover Canyon Swing (en specialvariant av bungy - med swing)

Bilder kommer pa facebook sa smaningom.
Hur manga vill att Mats bloggar nasta gang?

1 kommentar:

Emelie Backlund sa...

åh, vilka flashbacks! jag hoppade canyon swing när jag va i Qt. det är jätteroligt!! förstår att ni har det bra, man kan inte ha annat i Nya Zeeland! :) kram Emelie