onsdag 20 oktober 2010

det ar stor skillnad mellan regn och sol

Idag vaknade vi med varldens osregn igen. Trodde ett tag att en tsunami var pa vag for det var ett sant otroligt ovasen utanfor bilen. En san har dag vill man ligga hemma i soffan, med en gottepase en film och ett tjockt tacke - Det vill saga, idag vill man inte bo i en ryggsack full med klader vi har trottnat pa och man vill absolut inte vara pa nya zeeland som ar for vackert for att missa. Det var ingen rolig morgon.

Men igar... satt jag och skrev lite i min lilla bla skrivbok. Mitt lilla personliga minneskort.

Jag satt med ett stort maktigt snotackt berg pa min vanstra sida. Pa min hogra sida strackte sig de hoga grona topparna och framfor mig hade jag en stenstrand, salar och ett stort bla/gront hav. Det var maktigt vackert.

Vi ar nu i Kaikora, har hade vi tre mal med resan. Vi skulle se en plats pa jorden dar hav moter berg, vi skulle ata deras skaldjur och vi skulle gora antingen ett val eller delfinsarfari. Vi har sett naturen (dock igar for idag ser man en meter framfor sig) vi at skaldjur som var helt grymma igar men safari skippar vi. Vadret gor inte den utflykten vard som kostar typ 160 $ per person. Tyvarr, vi far vara nojda med discovery channel ett tag till.

Igar akte vi till Malbrough vinregion. Mats forsta kommentar var - Anna sa har hade inte jag tankt mig att det skulle se ut. Helt riktigt. Vindistriktet som ar varldskant for sin savignon blanch var bara trakigt platt och inte en sot vingard sa langt ogat sag. Vi gav dock inte upp utan fick forsta att vingardarna i alla fall var personliga och fina pa insidan. Tre vingardar provade vi viner pa och en at vi en valfortjant treratters pa. Vi har det bra vi!



Inga kommentarer: