torsdag 14 oktober 2010

pappas kossor har det valdigt bra.

Sittande innanfor bilrutan maste jag fraga mig sjalv eller egentligen kossorna och faren om det pagar en daglig tavling om vilken kossa\far som tar sig hogst upp pa kullarna varje dag?! Det kanns som att djuren har tva mal med varje dag. 1. fa i sig massor av mat pa de grona angarna och 2. bli Kung-kossa och Kung-far genom att sta pa toppen och se ner pa alla andra...

Det finns tusentals kossor har. Ingegerd jag har aldrig varit pa Irland, men nog kan det sakert paminna lite om det i alla fall har pa den norra delen. Dock har pappas kossor det bra mycket battre an manga har. Har sett sma stallen dar det finns typ 500 kossor pa ytan av ingenting. Nog for att det ar gront men hade jag varit kossa hade jag velat att jag kunde se nagot annat an magen, stjarten eller facet pa en annan kossa dagarna i anda...

Det ar inte vinter har, men det ar typ 16 grader och blaser valdigt mycket och nu jamnfor vi med Bali dar vi lyxat i 35 grader en manad och da ar det kallt har!

Bilderna far vi se om de kommer nu eller om det blir en stor bildvisning senare. Skulle nastan vara roligare att fa visa upp allt da. Problemet ar det att vi har som sagt ingen riktig kamera, den ar namligen stendod och skickad till Sverige i mandags. Min mobil ar den tappra ersattaren men den har glomt bort sin funktion om hur den overfor bilder till en dator, vilket far bli ett minneskort projekt senare och det ar anledningen till denna bildlosa blogg... Tyvarr!

Kan meddela att vi igar akte forbi massor av backar som ryker, naturligt uppvarma vatten. Vi hittade ett stalle mellan Rotorua och Taupo dar vi plumsade i och det kandes som att bara butt, eller tunna som vi sager hemma hos mig - grymt coolt!

Vi ar i Taupo nu och mar toppen. Inga slagsmal annu och bilen gar bra!
Todiloo.

Inga kommentarer: