onsdag 8 september 2010

Ett litet rop fran Bali

Hej alla godingar!

Har kommer en stor och varm halsning utan a a & o. Ja lite lagom komiskt, men ni hemma forstar vad jag menar. For andra, tre av vara bokstaver saknas. Hoppas ni kan tyda anda!

Halsningen skickas fran ett Bali och staden Kuta med 35 grader varmt och stralande sol. Tyvarr vill inte datorn jag sitter vid ta emot bilder sa det far vi for tillfallet vara utan. Mobilerna vara fungerar inte har och vi overvager att klara oss utan ett tag till. ganska skont faktiskt. 

Vi landande pa Bali klockan tva (deras tid) i mandags. Da var det jattevarmt, jattefuktigt och vi var hur trotta som helst. Jag har aldrig i min vildaste fantasi kunnat tro att man skulle bli sa paverkad av JetLag. Men den som lever far se. Den otroliga varmen, fukten och trottheten har darfor gjort att vi fatt ta det ganska lugnt. Vilar nar vi borde vara vakna och tvart om.

Har ar jattefint och vi har bott pa New Arena Hotell de tva forsta natterna. Har en till betald natt har. For den svensk som varit pa Bali ar detta mest troligt ett hotell ni kanner till. Vi trivs i alla fall, trots att det klattrar en odla pa vaggen utanfor vart rum. Den ar sot!!! Imorgon borjar indonesernas semester och da hojs priserna pa on. I alla fall pa boendet. Nu fick vi tre natter pa hotell med varmt vatten, pool och stad for 600 000, dvs ca 550 kr. For bada. En ol har kostar mellan 10 & 15 kr och maten snittar pa 15-30kr. Sjukt. 

Vi kommer att aka till de omtalade Gilioarna imon. Inget internet pa nagra dagar. Forhoppningsvis kommer vi kunna dela med oss av bilder darifran snart, dar ska tydligen vara ett paradis. Vi far se!??

Vi mar jattebra, inser hela tiden vilket aventyr vi befinner oss pa som ar fa forunnat. Alla sinnen anvands som vi lovat min faster Anna-Karin. 

Hoppas ni hemma i sverige ocksa har det bra. Skriv till min facebook eller mail om ni funderar over nagot sa svarar vi sa fort vi kan. 
Hoppas ni fick ut nagot av detta inlagget. 
Tusen kramar fran oss i varmen. 

8 kommentarer:

Faster I sa...

Så skönt att höra att ni har det bra. Här varit fint väder de senaste dagarna så vi ska inte klaga. Fast inga 35 grader direkt...
Vi ser framemot nya meddelande från andra sidan jorden! Kramis

head71 sa...

nu så..... kan jag skriva till er tror jag....

head71 sa...

javisst.... gick d bra.... oj 15 kr för en go öl.....härligt billigt.... va jag e glad för er skull..... sug in bara.... hej å hå så länge

head71 sa...

ojojoj..... vilket paradis Ni för tillfället rekar..... nordvästra delen av ön Lombok.... de 3 vackra öarna..... Gili Island..... hoppas att Ni har d supergott.... coola bilder snart....:))

Unknown sa...

Härligt Anna, ha det fortsatt fint..

Faster I sa...

Nu tycker jag att ni kan höra av er faktiskt!!!!!

head71 sa...

ja håller med faster..... skriv snart... :))

nyfiken micke

Pappa Pelle sa...

Alltså det måste vara drömmen att vara på ett ställe där varken internet eller mobil fungerar. Bara koppla av och njuta. Jag förstår att varken Anna eller Mats vill ta sig därifrån och det skulle bara göra oss ännu mera avundsjuka. Kram