torsdag 29 juli 2010

Trettio åtta dagar kvar.


Nu höll det inte längre. Ett halvår har jag hållt fingrarna borta från karlssonanna.blogspot.com. Nu gick det inte längre, anledningen heter; fjärillar i magen.

Just nu ligger jag i soffan i min och mats lilla loftvåning i Strömstad. Genom vårt takfönster hör jag regnet ösa och det är också enda anledningen till att jag inte jobbar. Restaurang Skagerack behövde inte full personalstyrka denna julidag. För mig börjar dagens slit om ganska exakt tre och en halv timme.

På tal om timmar, känns som att jag tänkt ordet timme ganska många gånger denna månden. Varför har jag gjort det? Jo för att jag är en timanställd säsongsarbetare och varje arbetad timme denna sommaren ger mig mer lyx på det som väntar om 38 dagar.

Då kommer vårt äventyr börja, då åker jag och Mats jorden runt!

Finns det nu någon som har för mycket fritid, någon som är nyfiken eller kanske?!?! helt enkelt saknat mina texter i ett halvårstid så är jag alltså på gång igen. Äventyret står framför oss och nedräkningen har börjat...

Välkomna tillbaka. Här är livet ur mitt perspektiv!

1 kommentar:

Faster A sa...

Gillar jättemycket!!! Din blogg är lagd på favvolistan igen!