måndag 2 november 2009

Vi for till stockholm!


Det vankades mässfest på Karlberg i Stockholm.
Magnus hade bjudit upp mig och Mats för väldigt längesedan, och nu var det alltså dags. Sam hade fixat tåg biljetter till oss och i torsdags åkte vi iväg. (Tack ännu en gång Sam)
Väl framme i Stockholm gick vi ut och åt tillsammans, det blev en Thailändska restaurang, kvällen till ära. Jag måste nämna en liten halv-söt detalj från detta restaurangbesöket. Om det finns någon som följt och memorerat innehållet i min blogg under längre tid, vet att jag för tre år sedan skrev och berättade om en Halloween-fest som jag fick den stora äran att delta på i Västerås tillsammans med Sally och Hising. (Troligtvis minns ingen detta inlägg) Hur som helst, var jag denna kväll mitt i vårt höstlov utklädd till Sveriges kanske mest udda man? Thomas Dileva. Det roliga med detta är att vi åkte till Stockholm för att gå på Halloweenfest och klä ut oss. Inne på restaurangen har jag helt plötsligt mitt utklädningsobjekt framför mig. Vilken lust jag hade att gå fram till honom och säga;

- Inte för att vara sån men den där outfiten är lite ute.

Tyvärr har jag inte någon bild från mig som Dileva. En annan liten detalj denna kväll var när vi gick förbi en Pub för att dricka lite öl och mjukstarta inför morgondagen. Vi har druckit upp ett glas var men jag är lite seg i starten och känner inte mig redo för ny runda på en gång utan väntar. När jag sedan ber om att få beställa en Corona ber han om att se mitt legg vilket slutade med att jag var för liten för stället och fick till vår allas glädje (not) beskedet om att vi fick dricka ur allesammans och sedan lämna stället :)

Lite lätt skamsen gick vi tillbaka till Karlberg där vi bara satt och mös på ett sätt som påminde väldigt mycket om kollektivet på internatet! Ja och här ska tilläggas att jag jämnför internatets korridorer med Slottets ;) Inte illa!

godnatt!

Inga kommentarer: