onsdag 4 november 2009

tisdag den tredje november

Klockan ringde klockan alldeles förtidigt och då viste jag att det inte fanns några undanflykter det vara bara att kliva upp. Klockan tio satt jag sedan på Heidi Hays tatto. Det var dags att åtgärda det lilla missödet på min fot. Att först kliva upp alldeles för tidigt för min numera vanliga dygnsrytm och därefter sitta med nålen rakt i foten var en sådär start på dagen. Som tröst på såren, står det i alla fall Lillasyster på min fot nu och det tackar vi f
ör, även om resultatet kanske inte är precis vad jag vill hurra för just nu...

Därefter var det dags att jobba. Ett arbetspass som bara flög förbi. Tack för det!
Sedan skulle vi då träffa på Kajsa och ta en fika, men unga som vi är får vi tacka ja till
alla jobb vi kan få. Kajsa var tvungen att jobba vilket gav mig och Mats en lucka till att längta bort till snön.
Pling, ett par täckbyxor till Mats och pling, en skidjacka till mig inkasserad!
(Nej jag har inte köpt två nu, den förra lämnade jag tillbaka så fort jag såg att Stadium hade köpt in den till sitt sortiment av den enkla anledningen att jag vill vara i alla fall LITE ensam med min i backen)

Sedan blev det min och Mats favoriträtt till kvällsmat :)


(ja ni ser rätt årets första julmust är prov-smakad)

Scampi & tomat + starkt = kärleksmums!

Inga kommentarer: