tisdag 24 november 2009

Nu har vi kommit fram till Idre


Klockan var nästan fem när vi suttit klart i bilen. Då väl framme i Idre var både Mats och jag trötta på att åka fullpackad bil. Idag har jag kört från Borlänge till Idre och jag måste säga. Jag gillar att köra bil, även om det är sååå tråkigt att befinna sig i den. Ja känner själv att det anas lite dubbelmoral här. Hur som helst, väl framme fick vi lite mat i magen, nycklarna och sen installerade vi oss i vår stuga. 

Därefter skulle ankomsten firas något som ingen ur den hitkomna personalen ville missa. :) Marcus gick dock lite för långt i tron att gå segrande mot tävlingsmänniskan Anna Karlsson när han ingår ett vad mot mig. 

Skulle jag vinna vadet skulle jag inkassera två vin-flaskor, skulle han däremot vinna skulle han av mig få en ingående skidlektion. Tävlingen var en snus i en halvtimme, men innan vadet blivit inspelat hade denna bestämmelse övergått till TVÅ SNUS inne en halvtimme. Jag antog utmaningen, och som absolut ICKE SNUSARE är detta ingen lätt uppgift.

MEN JAG GICK SOM SEGRARE!!! När det återstod en kvart var jag dock nära att lägga mig. Hur jag nu mår efteråt mår alla bäst av att inte veta, men det viktigaste av allt. JAG VANN!

Tack och lov för det, för jag HATAR att förlora! 
tack alla som lyssnade på mitt glädjetjut. Nu samlar jag alla krafter jag har och hoppas på snö imon! 


1 kommentar:

EAX sa...

du va duktig Anna :) ses senare