fredag 23 oktober 2009

bröllops-fotografen


Idag har jag kommit på hur mycket mat faktiskt är en social aktivitet som heter duga. För det första måste alla sannerligen göra det, att detta är ett faktum fick vi inse på jobbet idag. Från klockan tolv verkade folk som galna efter mat. Det var kamp in för dörrarna, en tävlan om vem som fick rena glas och bistick först framdukat och inte tala om vem som lyckades sluka lunchen snabbast av alla. Det var hets på Babars lunch idag. Det sjukaste av allt var att de där timmarna aldrig verkade nå sitt slut...

Men det gjorde den. Faktiskt, dock tog inte snacket om mat slut - Nej icke! Mats & grabbgänget är nu mitt i sin lilla diet och säga vad man vill, men det är uppenbart att man faktiskt kan längta oerhört mycket efter mat. Jag som enda normalt ätande stod där med grabbarna idag på Kungsportsplatsen när Andre säger; - Alltså vad kan man göra om man inte äter när man är på stan!?

Det vart lite sån känsla idag. Detta resulterade dock till två värmande fika-pauser i rad och det har jag ingen anledning att klaga så speciellt mycket på. När vi sagt hejdå till grabbarna bus började min och Mats kvalitetstid, livets goda! Vi åkte till bian och såg Bröllopsfotografen en film jag är beredd att rekomendera. Den var bra och jag åt faktiskt min första popkorn-skål (om man kan kalla det för det?) Den första på väldigt länge! Det var jag värd efter fyra dagars hårt slit!

Imon fredag väntas ledigt!

Inga kommentarer: