tisdag 20 oktober 2009

Allt eller inget.

Just nu finns det inget mitt-emellan-liv för Anna Karlsson. Det är allt eller inget. När jag var hemma pratade med bossen på Babar om ifall det fanns några arbetstillfällen inför veckan, tänkte att en dag i veckan måste de väl behöva lite hjälp. Men icke. -Det ser mörkt ut Anna, tyvärr.

Det är lite kämpigt att vara i Göteborg och veta att jag inte gör
någon som helst nytta, inte inkasserar en krona till kontot och dessutom inte har allt för mycket att göra. Igår sov vi ut, Mats och jag. När jag sedan väl vaknar och tittar på mobilen har jag fått en frågan om jag kan jobba 10.30 - 23? Lunchpassset hade delvis redan missat men jag ringde och det blev ett kvällspass igår i alla fall.

Där fick jag i alla fall ett pass denna veckan, kling för det! Väl inne i restaurangen och väl på plats står jag snart med 6 arbetspass var av en långpanna, vad hände där? Allt eller inget...


I lördags gick jag ut med Amanda & hennes gäng när jag kommit tillbaka till Götet efter en hel vecka hemma. (kvinnan har ju fyllt 21 år!) Den utgången behövde jag verkligen, verkligen! Vi var på Peacock och innan jag åkte hem hann jag med att skaka lite rumpa med Amanda, det var alldeles för längsen sist!

Inga kommentarer: